Regulamin organizacyjny |
Załącznik do Zarządzenia nr 1/2022 Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Ozorkowie z dnia 4 kwietnia 2022 r. Regulamin organizacyjny
II. ZARZĄD § 1 Biblioteką kieruje dyrektor przy pomocy Głównego Księgowego i kierownika Filii bibliotecznej pn. "Biblioteka na Osiedlu". § 2 1. Do zakresu działania Dyrektora należy całokształt spraw merytorycznych i administracyjnych związanych z działalnością instytucji, w szczególności:
III. STRUKTURA ORGANIZACYJNA BIBLIOTEKI § 1 1. W Bibliotece funkcjonują następujące komórki organizacyjne: . Inspektor ochrony danych osobowych. § 2 Biblioteka główna. 1. Obsada biblioteki głównej składa się z bibliotekarzy i osoby sprzątającej. 2. Do podstawowych obowiązków bibliotekarza należy: a) gromadzenie i opracowanie zbiorów; b) wypożyczanie na zewnątrz i udostępnianie na miejscu; c) działalność kulturalno-oświatowa i upowszechnieniowa; d) wykonywanie innych prac niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania biblioteki oraz rozwoju czytelnictwa na terenie miasta Ozorkowa. § 3 Filia biblioteczna. 2. Zakres działania kierownika filii: § 4 Dział ds. księgowych.
× znajomość, dobra interpretacja i właściwe stosowanie obowiązujących przepisów i aktów prawnych dotyczących gospodarki finansowej MBP, × sporządzanie, przy współudziale dyrektora, preliminarzy budżetowych i sprawozdań finansowych, × przygotowanie dokumentacji i uczestnictwo w przetargach zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, × spraw dot. rent i emerytur wg obowiązujących przepisów, × dokonywanie kontroli wewnętrznej, zgodnie z powierzonym odcinkiem pracy. 2. Zakres działania kasjera: × prowadzenie kasy, × inne prace zlecone przez dyrektora MBP, w tym również zastępstwo innych pracowników administracyjno-księgowych w czasie ich nieobecności. § 5 Inspektor ochrony danych osobowych Samodzielne stanowisko świadczenia usług, polegających na kompleksowym koordynowaniu zadań związanych z ochroną danych osobowych w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Ozorkowie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/697 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz obowiązującymi krajowymi przepisami, a w szczególności: 1) udokumentowanie spełnienia wymogów w/w rozporządzenia poprzez aktualizację posiadanej dokumentacji oraz opracowanie wymaganych procedur i rejestrów, 2) przeprowadzenie i udokumentowanie analizy ryzyka związanego z ochroną danych osobowych, 3) szkolenie personelu, 4) pełnienie funkcji inspektora ochrony danych osobowych i rekomendowanie działań z zakresu ochrony danych osobowych administratorowi danych. IV. Organizacja czasu pracy 1. Pracowników zatrudnionych w Bibliotece obowiązuje podstawowy system czasu pracy. Wszyscy pracownicy świadczą pracę od poniedziałku do piątku, po 8 godzin dziennie i przeciętnie 40 godzin tygodniowo; sobota jest dniem wolnym od pracy z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy. 2. Dopuszcza się pracę osób zatrudnionych na stanowiskach bibliotekarskich w sobotę, wynikającą w z harmonogramu sobót pracujących w danym roku kalendarzowym. Pracownik ma prawo odbioru godzin przepracowanych w sobotę pracującą w dowolnym dniu tygodnia (od poniedziałku do piątku) do końca danego miesiąc 3. Okres rozliczeniowy czasu pracy pracowników Biblioteki wynosi 1 miesiąc.
V. Na podstawie Regulaminu organizacyjnego i Statutu Biblioteki opracowywane są indywidualne zakresy czynności poszczególnych pracowników. |